Så här funkar det
PP Pensions uppdrag är att ge våra pensionssparare en bra och stabil avkastning. Därför äger vi både kommersiella- och hyresfastigheter. Vi säljer och köper fastigheter utifrån ett rent kapitalförvaltningsperspektiv. Därför ger vi inte några garantier om framtida lägenhetsförmedling eftersom förutsättningarna kan förändras.
Lägenheter som blir aktuella för uthyrning i våra fastigheter administreras sedan 2022 via HomeQ. Du som har registrerade PP bonuspoäng presenteras på din profilsidan hos HomeQ. Dessa PP bonuspoäng ger dig förtur till de lägenheter som förmedlas från PP Pensions fastigheter – flest bonuspoäng har förtur och därefter i fallande turordning.
För att behålla dina registrerade PP bonuspoäng måste bostadsköns regler uppfyllas:
- Du har ett sparande/pensionskapital hos PP Pension, eller
- Du har din tjänstepension med pågående inbetalning hos PP Pension
- Du måste logga in på din profilsida minst en gång per år för att se över så att dina uppgifter är aktuella
- Du ska vara folkbokförd och permanent boende i lägenheten/adressen, det är inte möjligt att upplåta den till barn eller liknande
Har du frågor kring din köplats besvaras de av HomeQ alternativt Newsec.
Efter 2022 är det inte längre möjligt att registrera sig i PP Pensions bostadskö.
Newsec
Är vår fastighetsförvaltare och de administrerar och hanterar våra fastigheter och hjälper våra hyresgäster. Det är alltså till dem du ska vända dig med dina frågor. Deras kontaktvägar är:
Serviceanmälan, dygnet runt
010 – 129 59 71
www.newsec.se/serviceanmalan
Störningsjour, dygnet runt
08 – 578 678 58
Hyresfrågor
08 – 558 050 00
e-post: ppbostad@newsec.se
Hemsida
www.newsec.se